[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]
Handige linkjes en tools van Google
Overzicht van tools en linkjes van Google om je website te testen en te verbeteren op SEO en data-input.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]
Test voor mobiele vriendelijkheid
Om te testen of je website goed schaalt op een mobiel apparaat kun je dit testen via deze link https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/. Google heeft namelijk deze maand zijn algoritme in de zoekmachine zo aangepast dat mobiel vriendelijke websites hoger scoren dan niet-mobiel vriendelijke.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]
Pagespeed
Om een aantal knelpunten in mobiel als desktop te ontdekken heeft Google de tool pagespeed. zie de link https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]
Tool om gestructureerde data te testen
Om een pagina voor zoekmachines makkelijker te laten indexeren kun je gebruik maken van gestructureerde data. Daarbij voeg je me
estal een aantal extra attributen aan je html zodat een zoekmachine kan achterhalen wat bijv. de titel, datum en tekst van een artikel is.
Het grote voordeel van het gebruik van gestructureerde data is dat de zoekmachine jouw pagina als “enriched snippet” kan tonen in de zoekresultaten. Zie hiervoor https://developers.google.com/structured-data/ en http://schema.org/docs/gs.html
Op https://developers.google.com/structured-data/testing-tool/ kun je een pagina testen of alle attributen goed zijn gezet en de data in de juiste velden door een zoekmachine wordt herkend.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][vc_column][/vc_column][/vc_row]